Tuesday, July 27, 2010

Perlu Ke Keraskan?

Salam to all,

Saja nak bertanya 'apa benda pertama' anak-anak you all yang diabadikan dan menjadi kenangan hingga sekarang? ada orang buat Cap kaki anaknya yang masih baby, so sweet kan bila di framekan..memang kenangan. Ada juga yang cukup hanya gambar-gambar yang tebal di dalam album.

Bagi saya sendiri, mungkin kenangan atau benda pertama yang saya abadikan selepas menerima kelahiran Najihah adalah gelang tangan pengenalan hospital yang dipakaikan kepada baby semasa lahir. Saya masih simpan itu, kerana ia adalah memori yang terindah =) selain gambar-gambar. Tapi next time nak buat cap tangan atau kaki la untuk next-next baby..eceh.. jadi bila satu hari anak tak nak dengar cakap, boleh tunjukkan gambar cap tangan/kaki tu dan kata ' dulu awak cuma sekecil ini...ibu jaga sampai sebesar ini dengan penuh kasih sayang, zaman awak lahir ada banyak baby malang tapak tangan/kaki sebesar ni  yang tak sempat pun merasa kasih sayang mak ayah, dah dibuang merata, jadi hargailah ibu'.. ololo..

Tapi..tapi, ada satu benda yang saya rasa sangat MENGARUT untuk disimpan sebagai kenangan, cuba tengok

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


ye, poop ini adalah milik Suri anak uncle Tom Cruise...sila lah admire their creativity


5 comments:

Lynn Nasir said...

salam,

saya pun simpan gelang tangan plastik tu. saya punya ada dua, auni satu, muaz dua. hehe..pusat tanggal tu simpan tak? :D gambar pun simpan gak..gambar tapak kaki pun ada :DDD

poo-poo keras tu, mcm melampau la pulak. kesian org yg kena buat tu kan..hahaha!

Diyana said...

agaknye.taik idung,taik telinga suma pn tom cruise amik simpan jg kot wat kenangan..haha.bila dah dikeraskan camtu,nmpk mcm tahi kucing ja..hihi

mak encik | SZ said...

ahhaaa..
tak penah plak terpikir nak wat gitu ek...
orang putih ni macam3... :)

mila.ibunajihah said...

Lynn- tali pusat pun ada juga..hehe. tulah,sian kat tukang tu kan, cruise bayar baek punya kot

Diyana- yak kucin or yak bapak dia?..haha

sz- memang macam2 dan pelik2..hehe

ateyn said...

eee....mcm tade mende laen aje na keraskn....

Related Posts with Thumbnails

MY DEAREST

About Me

My photo
This Blog Might Be My Life Journal, To Share Knowledge And Experience,Joy And Sadness. I Hope You'll Learn Something From Here Or Just Leave It If You Find It Rubbish. I Dedicate This Blog to My Family So That, Eventhough Far Apart, They Can Still Feel Our Presence So Near.